ICOANA POCAINTEI ADEVARATE

ICOANA POCAINTEI ADEVARATE

miercuri, 8 decembrie 2010

Sf. Filofteia si Ambrozie














Sfanta Mucenita Filofteia a trait in sec. al XIII-lea, in sudul Dunarii, insa nu se stie cu exactitate daca provenea din neam de romani sau de bulgari. Numele sau in limba greaca inseamna "iubitoare de Dumnezeu". Pentru ca a dovedit mila fata de oamenii sarmani, a fost omorata de tatal sau, la varsta de numai 12 ani. Chiar daca moastele sale se afla la Curtea de Arges de la sfarsitul sec. al XIV-lea, abia in anul 1950, Sinodul BOR a decis generalizarea cultului Sfintei Filofteia.



Istoria arata ca moastele Sfintei Filofteia au fost duse initial la Tarnovo, unde au ramas pana in anul 1393. In acel an, Taratul bulgar a fost ocupat de turci, care au si ars orasul. Pentru a le feri de profanare, moastele au fost duse la Vidin, unde au stat putin timp, probabil pana in 1396. Dupa infrangerea armatelor crestine la Nikopole, crescand amenintarea turca, moastele au fost oferite domnitorului Tarii Romanesti, Mircea cel Batran (1386-1418). Acesta le-a asezat in vechea ctitorie domneasca, cu hramul "Sf. Nicolae", de la Curtea de Arges, pe atunci catedrala mitropolitana. In acest fel se explica si alegerea zilei de 7 decembrie drept zi de pomenire (imediat dupa ziua hramului). Dupa construirea noii biserici de catre Neagoe Basarab, sfintita la 15 august 1517, moastele au fost asezate aici a doua zi, cand s-a facut si proclamarea canonizarii Sf. Ierarh Nifon al Constantinopolului (prima canonizare la noi).



Moastele au ramas la Curtea de Arges pana in 1893, cand, datorita starii avansate de degradare a bisericii, au fost mutate in bisericile "Sf. Gheorghe" si "Adormirea Maicii Domnului" - Olari, din aceeasi localitate. In timpul primului razboi mondial, datorita mutarii frontului in apropierea acestei localitati, moastele au fost duse in paraclisul Manastirii Antim din Bucuresti. Dupa terminarea razboiului, au fost readuse la Curtea de Arges, iar din 1949 se afla in paraclisul acestei manastiri.

In traditia populara este Sfanta Filofteia este numita Poitra lui Nicolae.



Sfantul Ambrozie de Milan, Episcopul Mediolanului:




Sfantul Ambrozie s-a nascut, la inceputul secolului al IV-lea, intr-o familie de nobili, tatal sau fiind deputatul imperial pentru Galia si Spania. Chiar daca pagan cu credinta, mama sa a fost crestina. Dupa moartea tatalui lui, imparatul l-a numit reprezentant al sau in provincia Liguria, in care cetatea de resedinta era Mediolanul (Milanul de astazi). Murind Episcopul Milanului, s-a starnit cearta apriga intre crestinii ortodocsi si cei eretici, arieni, cu privire la cine sa fie urmatorul episcop. Sfantul Ambrozie a intrat in biserica ca sa instaureze linistea. Atunci a strigat un prunc de la sanul maicii lui asa: "Ambrozie sa ne fie episcop!" Oamenii au vazut in strigatul limpede al copilului voia lui Dumnezeu, si l-au ridicat pe Ambrozie arhiereu al eparhiei lor. Astfel, Sfantul Ambrozie a primit Sfantul Botez, a trecut prin toate randuitele trepte preotesti si a fost sfintit episcop in durata unei singure saptamani. De pe scaunul arhieresc Sfantul Ambrozie a intarit credinta ortodoxa, a starpit neghina ereziei, a impodobit sfintele biserici, a propovaduit credinta la pagani, a scris minunate carti de adanca invatatura crestina si a fost icoana si pilda de vietuire adevarata dupa Dumnezeu, ca un adevarat pastor crestin. El a compus cunoscuta cantare "Pre Tine Dumnezeule Te laudam" intalnita in slujba Te-Deum-ului. Dumnezeu i-a daruit Sfantului Ambrozie har peste har, incat el a inviat si mortii, a scos afara diavolii din oameni, a vindecat bolnavii de bolile lor incurabile si a vestit mai inainte viitorul. Sfantul Ambrozie al Mediolanului s-a savarsit cu pace in dimineata Slavitului Praznic al Invierii Domnului din anul 397.

***

Tot astazi, facem pomenirea:
- Sfantului Neofit;
- Sfantului Dometie;
- Sfintilor Isidor, Achepsima si Leon;
- Cuviosului Amun cel din Nitria;
- Sfintilor mucenici Gain si Gaie;
- celor 300 de Sfinti Mucenici din Africa;

sursa:crestinortodox.ro

52 de comentarii:

  1. Iscalit constitutie asr galaxina aglicena 1900-vesnic.Luam tot ce ne dai vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Maica Timeea -sinaxa Dobrogei cu Ardealul [V-16] 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  3. sintem arieni sovietici extrapolati cerc in filera jurnalism ambalaje practici omisiuni gestiune agroalimentara [sa stiim] corecti de 10[eu parintii bunicii sotul] 1900-vesnic au modulul meu greco-catolic de invatator ardelean in lobul temporal steno eu parintii bunicii sotul de 10 nota corect vesnic.Avem uniforme vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. sa le dea psihologul Neveanu stiinta tratamentele afacerile bani marcati devize premii din drepturi si acte impartite loturi si croitorie mecanica,parintilor si sotului toti la comun sf taine 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. au vasele difuzorul meu toti chimia si electronica si eu vasele si difuzorul lor toti semn maini chip mapn nutu si renel electric arian sovietic cerc extrapolat corect de 10 eu parintii bunicii sotul 1900-vesnic[sa stiim marturi colCinc vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  6. sint imaginea hansa cenad justitie rudimentara in tara [Lin.Cos] cnp 1900-vesnic[foto biserica fericiti si germana vesnic sf Ghermana vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  7. Avem semne de la Hristos pe capete eu parintii sotul evanghelice 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  8. Auoamenii de la Hristos cartea mea de invatatura ei marturi ai lor,si Hristos cartea mea de invatatura corecte 1900-vesnic.,in sf Altar biserica Vale vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  9. Este cosciugul meu deschis in beciul parohiei vale cu sfesnic cap 3000 de ani 1980-vesnic corect.

    RăspundețiȘtergere
  10. am opera sunet cuvant imagine de episcoapa de husi chill/swahilli,vietnameza arte vizuale[imperialista]semper viva arian sovietic extrapolat R.Mcnp 1980-vesnic frenologica vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  11. au ca si mine relatii drepturi utc toti marturi au calea viata faptele mintea filiera verdele meu,legea mea au sange ca mine sa vada sa auda informatica bisericii eu parintii bunicii sotul sora unchiul 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  12. au informatica mea bisericeasca vie cu legi calculate aritmetica popi in inimi cugetul constiinta mea eu parintii bunicii sotul sora unchiul[role de fisc cuvant unde loc timp, verde pe lantul comercial povesti pe scurt] 1900-vesnic psihologice.

    RăspundețiȘtergere
  13. marfa mea v-16 este la schit Prepa cu dosarele psihologice ms dos 1980-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  14. avem semnaturi in UE eu parintii sotul bunicii[3] 1900-vesnic[cu act doveditor la mana vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  15. avem semnaturi in UE eu cu sora si unchiul 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  16. avem patru pahare apa zi si 4 noapte vesnic 1900-vesnic inghitite mari de fiecare,eu si toate rudele adventiste in drept cu semn vii si moarte 1900-vesnic[motivul real de frica vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  17. sint cioclu femeie strigoi la foc ,noaptea in biserica vale 1900-vesnic ce-i corect cu florile mele,cu harul meu corect,au ca si mine industrial vesnic,,sarbatori azm,, 1900-vesnic[sint ieruncile colo vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  18. avem toti pomenitii actele scolare in sf biserica sa stie adevarul medicinii sa puna vizele[recunoastem adevarul vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  19. sintem toti eu parinti bunici mama sot in Profesionala de Stat Troin....cu vize popi vale 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  20. le-am facut carnete rosii de Nebuni bisericesti eu parintii sotul bunicii mama,la toate rudele vinovate si necunoscutii vinovati 1900-vesnic la ADAS, vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  21. are doctor Sav...semnatura mea, am luat aia, aia, aia, semnez acum 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  22. au barbatii meseria mea steno cu revelatiile serie genetica aici lob frontal parietal cu geanta mea sf Magda 1900-vesnic[corecte Mihalache vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  23. este crucea mea sf in sf cruce din namol, geanta mea in biserica Caraiman,si icoana cu stalparea mea cu panza din vulcanii noroiosi[sa mince vesnic cu ei 1500-vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  24. au barbatii instructia mea militara corecta faptic reala sa mince cu ei vesnic robo memo sfarleaza 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  25. semnat stam cu maicile curate vaduve hristofore,prozeliti si frati bisericesti, cateva fecioare curate,si groparii morali toti pomenitii 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  26. sint toate afaficurile noastre toti pomenitii vii si morti 1500-vesnic in robo cardiologie infim ca pret 1500-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  27. toata marfa mea cu hartiile role de fisc unde carte sf panza este,in casa de zidar a lui tati 1900-vesnic.Semn comunist vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  28. sint legitimatiile de haine Germania de mall sold de la mine ale tuturor pomenitilor vii si morti in,,casa de zidar,,a lui tati, sa le dea croitoria steno,aici in minte de Rau 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  29. are politia rechizitoriul meu Auschwitz 1900-vesnic[da ,da vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  30. sint PUCISTA sa scuipe toti pe gardul lui DCN, au meseria noastra eu parinti bunici[3] ziaristii aceasta strada steno in lob frontal parietal cu registrele 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  31. sint ,,R.M cnp ,,Coloana Infinitului -Doina Amlas de Nord ,, Sihastria,, copiii batranii saracii fii de romani,familia rude atei ortodocsi micsti greco-catolici,ma jur pe Strabon zeul Vechi corect de 13 formele mele geometrice 1980-etrn si vesnic[Luna vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  32. sint faptele marturi toti oamenii inregistrati cu Scoda trecut prezent viitor ancheta rechizitoriu judecata Sabor tiganesc ale lui R.M cnp.Copiii toti marturi toti oamenii secret ziua noaptea psihologic vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  33. are tata si sotul documentul meu cu legea ,,la obiect,, sint martori si martori sf Taine 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  34. sint actele mele diortosite in Biblia,este evanghelia mea ,cu fapte apostolice mucenitare,scrisa in Biblia corecta 1900-vesnic[barbatii vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  35. are tata si sotul si mamaie darul meu ca mine fapte pacea in inima 1900-vesnic,,vorbe,,vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  36. are parintii sotul nartul meu tot sartul 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  37. au darul meu la Vladimiresti 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  38. este Darul meu in carpele cu sf cruci ale copiilor ingeri si sf Evangheliar al popilor corect masuri vorbe role de fisc ora unde comert 1900-vesnic corect..1/10/13.vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  39. sa mi se indeplineasca toate dorintele de la vinul liturgic 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  40. sint pe contractul meu de ucenicie si autorizatie de libera practica carnet de munca Sistem, tichet PFA,atestat profesional,actele bisericesti parintii sotul eu 1900-vesnic[sa le dea iscalitura la,,mana Vicele,,1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  41. au caietul meu de fecioara maica necanonica religie la catedra sf Altar biserica Vale si-n biserica mea 1900-vesnic amin corect de bine rau fericire justitie 1/10/13 formele geometrice vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  42. sintem cerc de vanatori corect de 13 securist eu parinti bunici[3] sora sot,unchi,sint pe iconstas biserica 1918 cu AZS /AZO/Hortisti si Federala Atee corect in sat aici trei sate 1900-vesnic.Iscalit zid vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  43. sint contesa,rusa,naturala vie 100 la suta,batista brodata popi,frenologica bine frumos justitie ,ceres planeta,toamna,octombrie rosu,Slavici,Pascu Nev[secui], mercenara de 13 corect de 10 arian sovietic cum vreau vechea securitata chill polonez teatrul evreiesc de Rosalia cinemascop arta in justitie floricultura Unireaelectrecord,sub influenta sf Duh si teatru austriac eu 1900-vesnic.,CFR vesnic[locomotiva vesnic,pe apa].

    RăspundețiȘtergere
  44. este Voia mea la Sfanta Maria Magdalena in Planul de constructie al casii gratuit tot eu parinti 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  45. avem stampile diabet rmfb de 50 lei daruri sfintite chitante si Decizii bisericesti eu parinti bunici [3].strabunici sot sora unchi de cate 600 eur si 100 lir sterl..la schit Ostr si biserica sf Mina,cu viza Sfintei Madalena probe fiscale 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  46. i-am facut posta toti vinovatii si femei si barbati la Nebuni la Dragoesc/Scund[fapte reale sociale] 1900-vesnic[pune sf Cer viza pe ele vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  47. este dosarele noastre neurologie la Aiud scrie MISLEA pe ele 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  48. este dosarele noastre Neurologie eu parinti la Aiud scrie Mislea pe ele 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  49. am ars la Incinerator computer legionari adulteri toti vinovatii femei barbati casa masa servici distractie eu parinti 1900-vesnic[vizat pe ele vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  50. este balamucul de doctori nebuni morti in trei sate aici al lor ii galantarul si carbunii turba vrac[oficiu] 1900-vesnic[da,vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  51. este calea mea de Mag.Calachea Calatoarea[barbatii ] 1900-vesnic corecta biserica vale aici sat vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  52. au barbatii baietii batranii varstnicii tipsia ca a mea cu semn stea 1900-vesnic gratuit vesnic nicolaite mincare vesnic.

    RăspundețiȘtergere