ICOANA POCAINTEI ADEVARATE

ICOANA POCAINTEI ADEVARATE

joi, 3 februarie 2011

Sfantul si Dreptul Simeon si Sfanta Prorocita Ana








Vechiul Testament a fost tradus din limba ebraica in limba greaca de 70 de intelepti, din porunca lui Ptolomeu, regele Egiptului. Potrivit Traditiei, printre acestia s-a numarat si Sfantul si Dreptul Simeon. In momentul in care a ajuns la textul din Isaia 7,14: "Iata fecioara va lua in pantece si va naste fiu“, a inlocuit cuvantul "fecioara” cu "femeie”, gandind ca nu este posibil ca o fecioara sa nasca. Pentru necredinta sa, Dumnezeu i-a fagaduit ca nu o sa moara pana nu va vedea pe Mesia nascut din Fecioara (Luca 2, 25-26). La 40 de zile de la nasterea lui Hristos, se implineste fagaduinta facuta de Dumnezeu, caci Sfantul si Dreptul Iosif, indemnat de Duhul Sfant, va lua in brate pe Cel nascut din Fecioara si va spune: "Acum slobozeste pe robul Tau, Stapane, dupa cuvantul Tau, in pace, ca vazura ochii mei mantuirea Ta“. "Acum slobozeste" inseamna acum am inteles ca s-a implinit ceea ce s-a fagaduit. Aceasta rugaciune "Acum slobozeste“, este rostita de noi, la fiecare slujba a Vecerniei, adica la inceputul unei zile liturgice.



Dreptul si Sfantul Simeon a vestit si rastignirea lui Hristos, in momentul in care ii spune Fecioarei Maria ca prin sufletul ei va trece sabie.



Sfanta Prorocita Ana



De vederea Pruncului Mantuitor s-a bucurat si prorocita Ana. S-a emis ipoteza ca era o prorocita cultica, in sensul ca ea aducea jertfa pentru cei care erau nedreptatiti si aveau nevoie de ajutorul lui Dumnezeu.



Tot astazi, facem pomenirea:

- Sfintilor Mucenici Adrian si Evul;

- Prorocului Azaria;

- Sfantului Mucenic Vlasie Bouarul;

- Sfantului Claudiu;

- Mucenicilor Pavel si Simon.



Maine, 4 februarie, facem pomenirea Sfantului Cuvios Isidor Pelusiotul.



Sursa: CrestinOrtodox.ro



Calendar Ortodox

11 comentarii:

  1. Este voia mea legatie testamentara ca adineuri vesnic la dreptul Simeon si sfanta Magdalena vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sintem in juramant cu asociatia pensionarilor eu parintii bunicii 2 soti, au informatiile afacerile lantul comercial medicina farmacia croitoria toata arhiva noastra la zi,corecte de 10,au stirile de partid vesnic gratuit etern.1900-vesnic.Au casetele noastre TESA vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sint unita in gasca banda cu barbatii rude servici scoala primaria aici sat ce am eu sa aiba si ei si eu la fel mie la mie 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred in CFR de 10 corect au meseria mea steno faptica vie sa vada inscrisurile vesnic sa aiba ochelarii mei vesnic[cat pe cat sume cine ce cum-----rulajele vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  5. Sintem toti pensionari cu mandat de handicap nerevizuibili vesnic cu functii,[4].

    RăspundețiȘtergere
  6. Sintem in juramant toti adventistii,eu si parintii si bunicii,1900-etern si vesnic[sa scrie la Ghior Dan, clar vesnic in triptic tot vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  7. Sintem in juramant cu sfanta Candace si sfanta Barbara toti pomenitii vesnic.De 10 corect 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sintem tot neamul in juramant cu rusii cu prapurele meu,au pielea si cele 7 simturi ale mele, lucrul mainilor si stiinta 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  9. Sintem in viata serviciu fapte medicina cu rusii tot neamul vesnic au gena mea tot la zi CAEN gratis vesnic au sufletul inima mea cuantica fizica chimia mea vesnic,cat pe cat sume raportat la piata vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  10. Sint motivele la gatul nostru, sintem comunisti vesnic 1900-vesnic.Toti pomeniti, sa faca tata Dreptatea vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  11. sint popa integral in regimul lui Vlasie 17 nota 10 corect de lumina sanatos curat panteista vesnic.

    RăspundețiȘtergere